swaggblogg

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

SUICIDE...

Av Heidi Lönnberg - 19 april 2013 19:41

Självmord...

 

Det är en seriös sak. Många ungdomar också såklart vuxna men oftast ungdomar funderar på att göra självmord, de tänker att det är bättre. Min finska kompis har fullt med skador på armarna, benen och överom brösten. 

Hon talar om självmord, fråga mig om jag funderat på att ta självmord osv. 

Jag är rädd för henne. Väldigt rädd. Jag vill att hon förstår hur dyrt livet är, och att hon har chansen att leva. Har någon undrat på vad det händer när man dör? Blir man inget? Får man ännu ett liv? Blir man bara ingenting som aldrig kommer känna kärlek, sorg eller något annat. 

Jag vill att min kompis får leva, att hon inte ens  tänker tanken att ta självmord, hon ritar i sina rithäften mycket  hämska saker. Hon går i min dansgrupp och vi försöker alla övertala henne att sluta tänka dåligt om sig själv. Vi har ritat bilder till henne, skrivit meningar som menar nåt osv. Alla bryr sig. Jag bara önskar att hon kommer klara sig och önskar att ingen annan heller skulle ha en såna hämska tanker i sig som läser detta. 


PS. Ifall du vill tala eller så, ta kontakt via kik: heidileidi. 

Om du inte har kik, passa på att ringa numret som finns i denhär videon:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Lönnberg - 10 maj 2013 16:02

Haloj!    Skriver slarvigt nu bara men ville bara säga att har en blogg i www.nattstad.se som du kan söka på : http//:nattstad.se/Loennz Ska kanske sluta blogga här p.g.a att jag jobbade på en header nu på en lååång lååång tid men man kan inte ...

Av Heidi Lönnberg - 9 maj 2013 19:02

HEEY!   Idag har jag haft en quite råddig dag. Min bror hade konfirmationsdagen idag och det skulle komma gäster från långa vägar, t.o.m min moster med hennes man som kom från Danmark och är ännu för tillfället här. Alla andra har gått. Sköönt sä...

Av Heidi Lönnberg - 5 maj 2013 19:53

Förlåt att jag inte bloggat nu på sistonet mycket har haft fullt opp och hade en av de roligaste söndagen idag med en min väldigt viktiga kompis! Men måste gå nu så kan inte blogga mer idag, sorry    Ciao! ...

Av Heidi Lönnberg - 1 maj 2013 14:56

Glad valborg alla fina läsare! Hopåas ni firar det kul, själv gör jag sådana saker:...

Av Heidi Lönnberg - 27 april 2013 15:56


Tänkte att istället för att laga "Hälsosamt & Gott" så berättar jag lite om kostcirklen!     I = Mjölkprodukter II = Kött, fisk, ägg III = Rotfrukter IV = Grönskarer (obs!) V = Frukt, bär VI = Bröd, spannmål VII = Matfett     ...

Presentation


Tjo! Är en tjej på 14 somrar som älskar bland annat att dansa, sjunga och lyssna på musik. Här på min blogg bloggar jag så mycket som t.ex hälsa.Läs gärna min blogg och dela!
Twitter: heidilonnberg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards