swaggblogg

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Heidi Lönnberg - 15 april 2013 15:22

Nu är det läppstift och skimrande ögonskugga som gäller!

 

     

Av Heidi Lönnberg - 15 april 2013 15:00

HÄLSOSAMT OCH GOTT!

 

Nyttig äppelpaj med mandelmjöl & stevia 

 

 

125 g - smör

2 dl - mandelmjöl

1-2 dl - fiberhavregryn

1 halv dl - stevia

 

4 äpplen

kanel

stevia

 

1. Blanda ihop smör, havregryn, stevia och vatten till en smuldeg. Rör ihop så snabbt du kan. Om du har tid, låt den kallna i kylskåpet för ens stund.

 

2. Skölj och skär äpplena i mindre bitar. Smörj en form med smör och fördela äppelbitarna där. Strö över stevia & kanel. Fördela pajdegen jämt över frukten. 

 

3. Ställ in i ugnen på 175 grader ca 25-30 min. 

 

Du kan sedan lägga till t.ex vispgrädde, vaniljpulver, vaniljglass eller vaniljsås! Trevlig måltid!

 

PS. Tack Karin för dethär tipset som har bloggen "Fitness och Hälsa". Prenumerera gärna på henne! ----> www.fitnessochhalsa.se

 

 

 

 

 

 

Av Heidi Lönnberg - 15 april 2013 14:30

FÖRLÅT att jag inte bloggatnu på sistone! Har dansat mycket p.g.a dansföreställningar och det kommer nu imorgon mer! Så förlåt för det!  

Ska tala lite om att röka så det är bara att börja srkriva för mig!

 

Rökning. Jag röker inte. Inte ens feströker. 

Jag tycker att röka och att ens testa är dumt. Det är min åsikt och ni får tycka exakt hur ni vill! Menar inte dissa dem som röker, jag förstår att det är svårt att sluta. Tänkte berätta om 10 skador som både känns och syns av att man röker.

 

1. Lungcancer

2. Gula tänder

3. Dålig andedräkt

4. dyrt (OBS!)

5. Kortare liv YOLO

6. Dåligare kondition

7. Illaluktande kläder, fy

8. Hyn blir fruktansvärd

9. Rösten blir raspig

10. Svårare att andas (tänk på det om du har astma!)

 

Tar tag i saker som dehär för att jag försöker och hoppas på att jag skulle kunna kanske beröra människor, berätta hur det kan bli. Jag förstår om en del av er tänker att "vadå hon är ju så liten, skit i henne" men det är okej om ni tänker så och jag vet att många redan vet om risker vad rökning orsakar. Ni väljer heeeeelt själv. Men som jag redan en gång tog upp där var att jo, det är svårt att sluta röka. Jag är en coca-cola älskare. Jag är beroende av det. Jag försöker alltid ibland vara en hel vecka utan coke men det har aldrig hänt. Jo kanske då jag var ungefär 4-5 år när jag bara druckit saft. Men tillbaka till saken, jag försåtår att det är svårt att tappa taget eftersom det till och med är svårt för mig att bara sluta dricka coca-cola. Det borde väl inte bli så svårt, eller? Men tack för mig, ni kan helt ignorera allt vad jag nu skrev om eftersom jag bestämmer inte över er! :) Puss på er!

 

 

Tvilling 1: röker inte           Tvilling 2: röker

 

                                                    Tänderna gulnar

 

Såhär kan det också

gå om du röker

 

Presentation


Tjo! Är en tjej på 14 somrar som älskar bland annat att dansa, sjunga och lyssna på musik. Här på min blogg bloggar jag så mycket som t.ex hälsa.Läs gärna min blogg och dela!
Twitter: heidilonnberg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards